Islamifoorum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Islamifoorum

Foorum islamiteemadel arutlemiseks
 
PealehtPealeht  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  OtsiOtsi  RegistreeriRegistreeri  Logi sisse  

 

 Palvetamise asendid

Go down 
2 posters
AutorTeade
harriet




Postituste arv : 14
Join date : 31/03/2010

Palvetamise asendid Empty
PostitaminePealkiri: Palvetamise asendid   Palvetamise asendid Icon_minitimeEsm Apr 18, 2011 10:45 am

Lugesin Koraani ja mina ei leia, et kuskil oleks ära öeldud, et palvetama peab nii nagu moslemid seda teevad. Selline sõna käib läbi küll "prostrate - lömitama ; alandlik". Kuskil Koraanis vist oli ka otsaesise asetamine vastu maad ja
Tsiteerin: :
[4:103] Once you complete your Contact Prayer (Salat), you shall remember GOD while standing, sitting, or lying down.* Once the war is over, you shall observe the Contact Prayers (Salat); the Contact Prayers (Salat) are decreed for the believers at specific times
ja teine tõlge:
Tsiteerin: :
4:103 Be mindful of God's commands whatever state you are in, standing, sitting or lying down. And when you are once again secure, establish the congregations of Salaat. Joining the congregations of Salaat at the times appointed by the Central authority is a duty to believers
http://quranix.net/#?RTQ=1&TMG=1&MA=1&RK=1&SH=1&TE=1&A=1&L=en&NA=10&S=4&SA=103 Aga kust tuleb selline palvetamine mida moslemid praegu teevad, Hadithid?? Sest 4:103 saan mina aru, et palvetada võib nii püsti seistes, istudes kui lamades, ei ole ju kuskil öeldud kuidas seda tegema peab ja mis asendis. Mina võtaksin seda nii, et kui tuleb palvetamise aeg ja ma juhtun seisma täis bussis siis ma võin edukalt palvet teha täis bussis seistes või kui juhtun kaugliini bussis istuma siis teha seda istudes. Saan ma valesti aru?
Tagasi üles Go down
Siiri

Siiri


Postituste arv : 640
Join date : 26/08/2008
Asukoht : London

Palvetamise asendid Empty
PostitaminePealkiri: Re: Palvetamise asendid   Palvetamise asendid Icon_minitimeNelj Apr 28, 2011 7:48 pm

Praegune palvetamise viis pärineb väidetavalt Koraani ilmumise algusaegadest ning prohvet olla ise niimoodi palvetanud. Hadithid ilmselt tõesti edastavad infot selle rituaali välise külje kohta ja ka selle kohta, mida palves lausuda tuleb. Samuti väidetakse et traditsioonid on edasi antud põlvkondade kaupa ning ilmselt säilinud vähemalt välise vormina nii nagu prohvet seda olla teinud.

Minu enda praktiline kogemus salaat palvega on selline et olid ajad mil ma järgisin "kõiki reegleid". Pobisesin araabia keeles 5x päevas ning tegin rituaali korralikult kaasa. Ma ei mäleta et ma otseselt ühendust Jumalaga oleks tajunud rohkem kui paaril korral. Ülejäänud aegadel läks mõte uitama. Pidev ühe ja sama korrutamine aitas mul küll pähe õppida teatud osa araabia keelt ent kogemuse mõttes oli see lihtsalt see - pelgalt rituaal.

Mäletan et ühel hetkel tundsin et see viis mind hingeliselt ei rahuldanud ning otsisin edasi. Minu jaoks palju edukam variant oligi Jumala südamest palumine. Tema juhatuse palumine ka selle osas kuidas see "salat" sooritamine siis käib, oli minu jaoks edukas. See ei saanud mulle selgeks korrapealt aga järk järgult. Hakkasid kätte sattuma lugemismaterjalid, kust leidsin, mida olin otsinud ning seesmiselt tundsin et just nii see käib.
Mingist hetkest tundsin et Jumal tõepoolest suhtleb minuga - mitte ainult mina ei räägi ega küsi vaid Tema reaalselt ka vastab ning et ma saan selle vastuse kätte. Selleks aga et niisugune suhtlemine toimida saaks, peab süda olema avatud. Silmad tuleb lahti hoida ning lisaks sellele et võtta aega palvetamiseks, tuleb võtta aega ka kuulamiseks.

salaat on araabia keelne sõna, mille tähendus on ka link/ühendus. Koraanis on kirjas muideks ka see et mõni prohvet ongi saanud oma instruktsioonid läbi oma "salaat".
Minu jaoks ongi "salaat" saavutanud pigem tähenduse kui ühenduse/kanali loomine minu ja Jumala vahele ning selleks toiminguks vajalikud eeldused on järgmised: mugav asend ja turvaline koht, kus saab rahulikult end Jumalale pühenduda. Välisest vormist tähtsam on see, mis toimub inimese sees. Selle, kas ühenduse loomine õnnestub või ei, tunned sa ise kõige paremini ära. Kui sind valdab rahu, selgus, tunned ülevoolavat armastust ja kõiki muid positiivseid tundeid, kui sa tead et kõik on kõige paremas korras jne, siis oled ilmselt selle ühenduse saavutanud.
Hirmud, muretsemine ja teised ebameeldivad tunded, igapäevaeluprobleemidele mõtlemine on kõik need, mis viivad sind sellest olekust eemale..

Koraanis oli muuhulgas mainitud ka suund mida võtta. Traditsiooniline tõlgendus suunale ehk qibla-le on näoga kusagil Saudis asuva musta kivikuubiku poole.

2:144 We see the shifting of your face towards the sky; We will thus set for you a focal point (araabia k. qibla) that will be pleasing to you: "You shall set yourself towards the Sacred Temple; and wherever you may be, you shall all set yourselves towards it." Those who have been given the Scripture know it is the truth from their Lord. And God is not unaware of what you do.
2:148 And to each is a direction that he will take, so you shall race towards good deeds. Wherever you may be, God will bring you all together. God is capable of all things.

Minu jaoks räägib esimene neist värssidest seda et kus iganes sa ka poleks (nii et mitte ainult palvetamise ajal), tuleb end pöörata Püha Templi poole (traditsiooniline tõlgendus on et püha tempel on Moshee Mekkas). Ning järgmises lauses on juurde kirjutatud et need kellele on antud Kirjutis teavad et see (minu arusaamise järgi on sõna "see" all mõeldud Püha Templit) on tõde Jumalalt. Sest kui Püha Tempel oleks füüsiline kivikamakas või hoone, siis tekiks korraldusest kinnipidamisel probleem. "Kus iganes sa ka poleks" ehk siis sisuliselt alati pead suunama end selle templi poole. Kui "püha tempel" on lihtsalt väljend, mis on pandud tähistama "tõde", pole seda keeruline teha. Kui aga väita et korraldus käib ainult palvetamise kohta, siis, noh, on tegemist värssi kitsendavate tingimuste juurdelisamisega, mida seal algselt polnud..

2:148 - igaühele on suund, mille ta võtab ning ralli käib heade tegude peale. Jällegi paistab sellest mulle et välised meetodid ja rituaalid ei oma niivõrd suurt tähtsust kui sisemine olek. Eriti viimasel ajal olen seda tajuma hakanud. Ma olen leidnud mitmeid inimesi, kes on sama suuna võtnud, mis mina, ent läbi teistsuguste rituaalide. Lõpptulemus on selline et me mõistame üksteist ja suurepäraselt, olles samal ajal väga erinevad inimesed ning kohati isegi uskudes väga erinevaid asju. Luues ühenduse Jumalaga, oleme läbi Jumala ka üksteisega ühenduses, sest Jumal on üks.


See oli siis väike põige sellesse, mille ma enese jaoks avastanud olen. Ilmselt kui sinus on püsivust ja viitsimist teemaga tegeleda, leiad endale oma tee. Tunneta seda, taju seda, palu Jumalalt juhatust, lase Jumal endale südamesse, kuula teda. Ole avatud kõige suhtes mis sinu teele satub. Sinus tekivad instinktid ja teadmine, Sa tunned ära, milline osa infost on just sulle mõeldud..
Tagasi üles Go down
harriet




Postituste arv : 14
Join date : 31/03/2010

Palvetamise asendid Empty
PostitaminePealkiri: Re: Palvetamise asendid   Palvetamise asendid Icon_minitimeReede Apr 29, 2011 8:22 am

Tänan nii pika ja põhjaliku vastuse eest.
Uurisin ka palve aegu, enamasti on ühes värsis ikka mainitud, et peaks Jumalat meeles pidama õhtul ja hommikul. Ent moslemid palvetavad 5 x päevas. Leidsin sellele vastuse:
Tsiteerin: :
1. The Dawn Prayer must be observed during two hours before sunrise (11:114, 24:58).
2. The Noon Prayer is due when the sun declines from its highest point at noon (17:78).
3. The Afternoon Prayer can be observed during the 3-4 hours preceding sunset (2:238).
4. The Sunset Prayer becomes due after sunset (11:114).
5. The Night Prayer can be observed after the twilight disappears from the sky (24:58).
Minu, kui võhiku jaoks, tundub see aga pigem tõepoolest mingi rituaali teostamisena, mitte sügavalt ja tahtega palvetamisena. Näiteks öine palve, mul ei ole mingi raskus öösel ülesse tõusta ja mõne aja pärast magama minna, ent ma kardan pimedust ning minu jaoks öösel üksi vaikuses palvetada on täiesti välistatud, ma oleks hirmust kange, selles palves ei oleks küll muud midagi peale rituaali. Ning see ei tundu kuigi õige. Samas jah, kui nüüd Koraani vaadata, siis tõepoolest võime leida kokku 5 palveaega...kas see tähendabki ikka, et moslem peaks 5 x päevas palvetama, muidu ei anna ta endast maksimumi??
Tagasi üles Go down
Siiri

Siiri


Postituste arv : 640
Join date : 26/08/2008
Asukoht : London

Palvetamise asendid Empty
PostitaminePealkiri: Re: Palvetamise asendid   Palvetamise asendid Icon_minitimeLaup Mai 07, 2011 3:03 am

Nagu ma juba mainisin, annab tõlgendada üht ja teistpidi. Ma olen neid 5 palve tõestuse värsse näinud ja mind need ei veennud. Nendes lihtsalt polnud seda infot, mida need väidetavalt sisaldama pidid. Tõestuseks kõlbab minu jaoks ikkagi selline asi, mis konkreetselt info kätte annab.

Mõnda neist värssidest on erinevad tõlkijad väga erinevalt tõlkinud. Koraanis on kirjas et igale palvele on antud kindel aeg. Leia need ajad Koraanist! Ja siis võid leida end juba paraja küsimärgi ees. Vaata kasvõi need põhjendusteks toodud värsid kriitilisema pilguga üle:
Toon igast värsist paar erinevalt sõnastatud tõlget erinevate tõlkijate poolt:

11:114 You shall hold the contact prayer at both ends of the day and the near part of the night. The good deeds take away the bad. This is a reminder for those who remember
11:114 And you shall hold the communion at the two edges of the day, during the near parts of the night. The good deeds take away the bad. This is a reminder to those who remember.

24:58 O you who acknowledge, let those whom are under your contract and have not yet attained puberty request your permission regarding three times: Before the dawn contact prayer, and when you take off your attire from the heat of the noon, and after the dusk contact prayer. These are three private times for you. Other than these times, it is not wrong for you or them to intermingle with one another. God thus clarifies the revelations for you. God is Knowledgeable, Wise

17:78 You shall hold the communion at the setting of the sun until the darkness of the night; and the Qur'an at dawn; the Qur'an at dawn is witnessed.
17:78 You shall hold the contact prayer at the setting of the sun, until the darkness of the night; and the Quran at dawn, the Quran at dawn has been witnessed.

2:238 Preserve the contact prayers, and the middle contact prayer, and stand devoutly for God
2:238 Maintain the communions; and a balanced communion; and stand dutiful for God.
2:238 BE EVER mindful of prayers, and of praying in the most excellent way; and stand before God in devout obedience.

Ilmselt kui sa tähelepanelikult neid värsse loed (tõlked võetud quranix.net lehelt), siis märkad et näiteks punktis 1 väidetavad 2 tundi enne päikesetõusu ei ole neis värssides üldse mainitud. Kust see väide tuleb? Kindlasti mitte Koraanis.
Punktis 2 toodud väide võib olla nii, ent samas Koraani araabiakeelsest tähendusest võib välja lugeda ka et juttu pole mitte keskpäevast vaid päikeseloojangust ja sellele järgnevast ajast. Nii et keskpäevane palve on küsitav selle värsi järgi.
Punktis 3 toodud väide ja põhjenduseks toodud värss - mismoodi nad selle sealt välja lugesid? kellaajad ja puha.. No ei ole Koraanis seda nii öeldud. sõna, mida on tõlgitud kui keskmist palvet, võib tõlkida ka teisiti..

Mäletan et oma palve teemalise uuringu lõpptulemusena leidsin mina et konkreetselt ja ajaliselt oliKoraanis märgitud vaid 2 palvuse ajad. Kui väita et neid oleks rohkem, tuleks ainult Koraanist lähtudes infost puudu (ajad jääksid segaseks, puuduks palveaja mõõtmise mõõdupuu - mida teha siis kui kella pole? Kas vanasti olid täpsed kellad tundide mõõtmiseks? Mida tehti siis kui taevas pilves? Tänapäeval on palve ajad minuti täpsusega määratud Smile)

Minu jaoks näiteks näitas 24:58 ära mõlemad palve ajad ning 11:114 aitas kindlaks määrata täpsema ajavahemiku. Õhtul ja hommikul päeva pimedamas osas ehk siis ajal mil päike pole veel tõusnud või on juba loojas. Need pole ilmselt pimedad ajad vaid tegu koidiku ja hämarikuga. Minu jaoks oli see loogiline, sest tõesti, tegu on rahuliku ajaga, mille tabab ära ka pilves ilmaga ja ilma kellata.

Sinu küsimus maksimumi andmise kohta.. Kes vajab ühendust Jumalaga, kas Sina või Jumal? Mis sa arvad, kumb teist reaalset kasu saab?
Koraani järgi on Jumal Sulle nagunii lähemal kui Sinu kaelaveen. Mida see tähendada võiks?
Koraani järgi pole vahet kuhu suunda sa ennast ei keeraks, Jumal asub kõikjal. Jumal on Sinuga pidevalt ühenduses, Sina oled see, kes ilmselt eraldatust (ja seetõttu näiteks hirmu) tunneb. Olles loonud selle kontakti Jumalaga läbi palve, kaovad hirmud. See on hea tunne, parem kaif kui ükskõik mis mõnuaine mida endale sisse manustada..
Niikaua kuni sa lähened palvele kui mingile tüütule kohustusele, on see suht kasutu ettevõtmine ning halvimal juhul võib tekitada juurde foobiaid ja hirme. Lähenedes sellele aga kui võimalusele Jumalaga lähedasemaks saada, avab see sõna otseses mõttes ukse uude maailma. Palju lahedamasse kui see, mida sa siis koged kui Jumalast eraldatust tunned.. Kui tunned et Jumal on kusagil kaugel või kahtled Ta olemasolus üldse..

Mida tähendab sõna "moslem" sinu jaoks?
Minu jaoks on tegu omadussõnaga, araabia keelsega pealekauba, mis teistesse keeltesse tõlgituna on muutunud sildiks. Samamoodi nagu enamuse "moslemite" jaoks on nende usk kohustus, mida rutiinina ja harjumusena koheldaksegi. Nad ei süübi sisusse. Araabia keelse sõna moslem taga peitub tähendus. See tähendab rahumeelset. Koraanis on selle sõna olemust ja tähendust lahti selgitatud pikalt ja põhjalikult. Nii et selleks et selle kirjelduse alla mahtuda, tuleb omada teatavaid käitumisjooni. Olla rahumeelne, tasakaalukas jne jne jne. Hetkel mil sa vihast keed ja kedagi ebatsensuursete väljenditega sõimad, ei vasta sa sellele kirjeldusele enam ning sel hetkel sa pole moslem. Eeldada et mingi paberi omamine sind moslemiks teeb, on selles kontekstis suht narrus..

Tagasi tulles palvetamise teema juurde: sa ei pea palvetama. Sa ei pea midagi tegema. Palvetamine pole kohustus, see on meeldiv privileeg Smile See teeb su enda elu paremaks, aitab püsida tasakaalus, aitab sillutada sileda tee midamööda on endal meeldivam käia. Kui see endaga kõike eelpoolnimetatut kaasa ei too, siis ilmselt pole sa päris täpselt pihta saanud kuidas see käib. Palve, kontakti loomine Jumalaga on nagu tööriist, mis aitab püsida rajal mille oled omale valinud. Ning nagu iga tööriistaga, nii ka palvega - seda tuleb esmalt kasutama õppida. Hiljem tuleb ka enesekindlus ja oskused kuidas sellest maksimum välja pigistada Smile

Minu jaoks on see nii olnud. Alguses oli nii et raja ühes otsas olin mina ning teises otsas asus mu eesmärk: mina rahumeelse ja tasakaalukana, enesekindlana ning vaba hirmudest. Mina sellisena kes vaatamata välisele olukorrale suudab alati säilitada rahu ning näha Jumala õnnistusi ka seal, kus teised seda ei suuda ning osata olla tänulik nende eest. Kontakti loomine Loojaga on olnud üks parimatest tööriistadest sel teel püsimiseks. Asendamatu.
Kaks korda päevas oli minu jaoks vägagi hea algus. Alguses oli raske end sedagi sundida tegema. Nüüdseks teen seda sagedamini, üsna tihti ka muude toimetuste keskel, sest nii on tulemused etemad ning kõik läheb hoopis lihtsamalt. Jättes kontakti loomise unarusse keerdub elu üsna kiirelt nii peapeale et üsna varsti olen selle meetodi juures tagasi. Ainus, mis mind seni tõesti aidanud on ega kunagi alt vedanud pole Smile
Tagasi üles Go down
Sponsored content





Palvetamise asendid Empty
PostitaminePealkiri: Re: Palvetamise asendid   Palvetamise asendid Icon_minitime

Tagasi üles Go down
 
Palvetamise asendid
Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Islamifoorum :: Üldised teemad :: Arvamused, mõtted, küsimused-
Hüppa: