Islamifoorum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Islamifoorum

Foorum islamiteemadel arutlemiseks

PealehtPealeht  GalleryGallery  Latest imagesLatest images  OtsiOtsi  RegistreeriRegistreeri  Logi sisse  

Vanast foorumist: Ainult Koraani jargimise kohta küsimused ja vastused..

Go down 
AutorTeade
Admin
Admin

Postituste arv : 251

Vanast foorumist: Ainult Koraani jargimise kohta küsimused ja vastused.. Empty
PostitaminePealkiri: Vanast foorumist: Ainult Koraani jargimise kohta küsimused ja vastused..   Vanast foorumist: Ainult Koraani jargimise kohta küsimused ja vastused.. Icon_minitimeTeis Aug 26, 2008 3:13 pm

fennek

Posted: 30 Aug 2007 10:27 am Post subject: Ainult Koraani jargimise kohta kysimused ja vastused..

--------------------------------------------------------------------------------

And We have sent down to you the Scripture with truth, authenticating what is present of the Scripture and superseding it. So judge between them by what God Has sent down, and do not follow their desires from what has come to you of the truth. For each of you We have made laws, and a structure; and had God willed, He would have made you all one nation, but He tests you with what He has given you; so strive to do good. To God you will return all of you, and He will inform you regarding that in which you dispute. And judge between them by what God Has sent down, and do not follow their wishes, and beware lest they divert you away from some of what God Has sent down to you. If they turn away, then know that God wants to inflict them with some of their sins; and most of the people are corrupt. Is it the judgment of the days of ignorance that they seek? Who is better than God as a judge for a people that comprehend? (5:48-50)

Enamus teist arvab arvatavasti et teil on alati oigus ja et te olete praegu oigesti juhatatud.Enamgi veel, enamus teist jargib tarkade opetlaste jutte, kellest te olete nii palju kuulnud ja kelle opetusi pole mitte ainult raske jalgida vaid need on ysna igavad, neist on raske aru saada ja korduvad. Toe kohta oeldakse et see on midagi , mida inimesed teatud piirini jargivad varieerudes inimeseti. Kas te jargite seda, mida opetatud opetlased serveerivad teile, taie usaldusega ja eriti ei vaevu ise kindlaks tegema nende opetuste paikapidavust? Voi teete kindlaks kas nende opetused jargivad ikka tode, nagu Aabraham tegi (Koraan 6:75-79) ja otsite seda oiget opetust vastavalt sellele, mida Jumal on teile andnud ehk siis kasutades oma ratsionaalset motlemist, loogikat ja oma meeli? Kas teate et selleparast, et usaldate liialt teisi ilma isiklikult kindlaks tegemata, jargib enamus teist oletusi ja valeoptusi! See aga juhtus ainult seetottu, et te olete Kirjutise(Jumalasona) suhtes kirjaoskamatu.

And if you obey the majority of those on earth they will lead you astray; that is because they follow conjecture, and that is because they only guess. (6:116)

And amongst them are Gentiles who do not know the Scripture except by hearsay, and they only conjecture. (2:78)

Now the question stands, what is it exactly that God wants us to follow? Let us look to the Scripture for the judgement given by God (5:48-49).

And this is a Scripture that We have sent down which is blessed, so follow it and be aware, that you may receive mercy. Lest you say: “The Scripture was only sent down to two groups before us, and we were unaware of their study!” (6:155-156)

Meil kastakse jargida Raamatut, mille Jumal on ilmutanud (41:2)! Kuna see on Raamat, mida te peate jargima, ei saa te viimselpaeval oelda et teil polnud Raamatut, mida jargida. Pange tahele, juttu on ainult YHEST raamatust, mis saadeti inimestele. Igal rahval oli oma Raamat. Toora ja Evangeelium naiteks aga ei midagi mud peale selle.

Vaatame veel moningaid naiteid.

And if they are told: “Follow what God has sent down,” they say: “No, we will follow what we found our fathers doing!” What if their fathers did not understand anything and were not guided? (2:170)

And if they are told: “Come to what God has sent down, and to the messenger;” they say: “We are content with what we found our fathers doing.” What if their fathers did not know anything nor were guided? (5:104)

Vastuseid tihtiesinevatele kysimustele:

#1- Kuidas me jargime ja kuuletume Sonumitoojale, kasutades ainult Koraani?

Koraanis on mitmeid varsse, mis ytlevad, et me peame kuuletuma Jumalale ja Jumala Sonumitoojale. [3:132/4:59/4:69/4:80/5:92/8:1/8:20/8:46/9:71/24:52/33:33/33:66/47:33/49:14/64:12/] on vaid moned sellised, mis kutsuvad yles inimkonda kuuletuma Jumalale ja Jumala Sonumitoojale.

Enamus inimesi satub kergesti eksiteele selliseid kaske lugedes. Umma "suurajud" on oelnud et sonumitoojale kuuletumiseks peame otsima allikaid Koraanist valjaspool, mis jutustavad Sonumitooja tegemistest, ytlustest, Koraani selgitustest jne. Need kogumikud/allikad kannavad yhist nimetust Sahih Hadithid ja Sonumitooja Sunna. On oeldud, et need kogumikud seletavad lahti Koraani opetusi, valgustamaks meid sellealaselt, mida Jumal on kaskinud, ent mille kohta Ta ei andnud tapseid instruktsioone. Nagu naiteks Salaat ja Zakat (Korntaktpalve ja heategevus)

Selliste uskumuste viga hakkab kohe silma. Kui ykskoik mis prohveti poolt oeldu pidi olema juhis ja juhatus INIMKONNALE, siis oleks see Koraanis kirjas. Jumal tegi selle selgeks et Tema sonad ei saa otsa. Seega miks siis Jumal ei lasknud lisada autentseid haditheid Koraanile? Kas ta kartis, et midagi laheb sassi?

Say: “If the sea were an inkwell for the words of my Lord, then the sea would run out before the words of my Lord run out;” even if We were to bring another like it for its aid. (18:109)

And if all the trees on earth were made into pens, and the ocean were supplied by seven more oceans, the words of God would not run out. God is Noble, Wise. (31:27)

Teiseks. Jumal on oelnud et sonumitoojate kohustus oli ainult Jumalasona edasiandmine.
(16:35/16:82/26:115/29:18/29:50/36:16-17). Ainult Jumalasona edasiandmise all moistetakse edasiandmist ilma muganduste, omapoolsete lisandite voi seletusteta. Seega Jumal on teinud selgeks, et ainult Tema teab Koraani seletust ja et Tema annab sellele parima seletuse.

Do not move your tongue with it to make haste. It is for Us to gather it and relate it. So when We relate it, you shall follow its reading. Then it is for Us to clarify it. (75:16-19)

And those who rejected said: “If only the Quran was sent down to him in one go!” It was done as such so We could strengthen your heart with it, and We arranged it accordingly. And for every example they come to you with, We bring you the truth and the best explanation. (25:32-33)

Kolmandaks. Sonumitooja ise kinnitas, et ta ei jarginud mud kui Koraani(6:50/7:203/10:15/41:9).

Say: “I am no different from the other messengers, nor do I know what will happen to me or to you. I only follow what is inspired to me. I am no more than a clear warner.” (41:9)

Seega me jargime Sonumitoojat jargides Koraanis olevaid korraldusi. See on Jumala kask.

#2- Koraan ei sisalda detaile ja pole teatud kysimustes selge, seega peame poorduma hadithite ja sunna poole et saada taiesti selge vaade teatud kysimustele.

Kesiganes on Koraani opinud, naeb, et selline vaide on rumal. Moslemid, kes vaidavad, et Koraan on ebaselge teatud kaskudes ,mida meil on kastud teha, vaidavad valet. Allpool on mitmeid naiteid, kus Jumal ytleb et Tema sonum on selge ja detailideni yksikasjalik.

A.L.R., these are the signs of the Scripture, and a clear Quran. (15:1)

A chapter which We have sent down and imposed, and We have sent down in it clear revelations that you may remember. (24:1)

And the evident Scripture. (43:2)

Shall I seek other than God as a judge when He has sent down to you this Scripture fully detailed? Those to whom We have given the Scripture know it is sent down from your Lord with truth; so do not be of those who have doubt. (6:114)

And this is your Lord’s straight path. We have fully detailed the revelations to a people who remember. (6:126)

God clarifies for you the revelations; and God is Knower, Wise. (24:18)

And when Our clear revelations are recited to them, those who do not wish to meet Us said: “Bring a Quran other than this, or change it!” Say: “It is not for me to change it from my own accord, I merely follow what is inspired to me. I fear if I disobey my Lord the retribution of a great day!” (10:15)

And We did not teach him poetry, nor does he need it. This is a reminder and a clear Quran. (36:69)

These are the signs of the Scripture of clarity. (26:2)

T’.S. These are the signs of the Quran and a clear Scripture. (27:1)

These are the signs of the clear Scripture. (28:2)

And We have come to them with a Scripture which We have detailed with knowledge; a guide and a mercy to those who believe. (7:52)

Need varsid on piisavad toestamaks et Jumala Raamat on selge. Kui Raamat on selge, siis kuidas saab keegi kahelda selles et see annab selgeid juhiseid endas olevate kaskude kohta? Jumal teeb meile selgeks et Koraan on ainus ja parim juhatus, mida usklikud jargivad.

In fact, it is a clear revelation in the chests of those who have been given knowledge. And it is only the wicked doubt Our revelations. And they said: “If only signs would come down to him from his Lord!” Say: “All signs are with God, and I am but a clear warner.” Is it not enough for them that We have sent down to you the Scripture, being recited to them? In that is a mercy and a reminder for people who believe. (29:49-51)

Say: “Then bring forth a scripture from God that is better in guidance so I may follow it, if you are truthful.” (28:49)

__________________________________________________________________________________________

#3- Aga kuidas on kaskudega Jumalalt, et me peame jargima Teadmisi ja Tarkust, mis Sonumitoojale ilmutati? See naitab meile kindla peale et peame jargima peale Koraani veel midagi.

Kui Koraan mainib Teadmisi ja Tarkust koos Raamatuga, siis paljud teist usuvad et see kuidagi viitab sahih Ahadithitele ja Sonumitooja sunnale, mis asuvad valjaspool Koraani. Moned varsid mis raagivad sellest, mida Jumal ilmutas Sonumitoojatele on: [2:129/2:151/2:231/3:48/3:79/3:81/3:164/4:54/4:113/5:110/62:2/].

Koigil neil juhtudel ytleb Jumal et Tema ilmutas Raamatud ja samuti Tarkuse/Teadmised. Kui vaatame KOraani, siis naeme, et Koraanil, nagu ka Jumalal on mitmeid nimesid. Koraani on nimetatud:

A Guide (Juhatus)(3:3)
A Mercy(Halastus) (17:82)
The Honoured (Austatud)(80:13)

The Reminder (Meeldetuletus)(15:9)
An Admonition (10:57)
The Judgement (Kohtuotsus)(13:37)

The Revelation (Ilmutus)(26:192)
The Truth (Tode)(17:81)
The Light(Valgus) (7:157)

The Book (Raamat)(2:2)
The Favour (93:11)
The Clear Statement (3:138)

Need on vaid moned Koraani nimed paljude hulgas. Nyyd naitan ma aga Koraani ennast kasutades, et Tarkus ja Teadmised on Koraan ja mitte Koraanivalised Sunna voi Ahadithid.

This We recite to you from the revelation and the Wise Reminder. (3:58)

A.L.R., these are the signs of the Scripture of wisdom. (10:1)

That is from what your Lord Has inspired to you of the wisdom. And do not make with God another god, or you will be cast into Hell, blameworthy and regretting. (17:39)

And the Quran of wisdom. (36:2)

The news had come to them in which there was sufficient warning. Wisdom which was great; but the warnings are in vain. (54:4-5)

And We have come to them with a Scripture which We have detailed with knowledge; a guide and a mercy to those who believe. (7:52)

Siit on selgelt naha et Koraanile pole viidatud mitte ainult kui Tarkusele, vaid see sisaldab endas palju Tarkust ja Teadmisi. Paljud jutustused, mida Koraan meile edastab, sisaldavad Tarkust, mis opetab meile palju, mille yle moelda ja millest oppust votta. Nagu naiteks Joosepi lugu 12:4-102 ja sonumitooja Muhammadi lugu 80:1-10

____________________________________________________________________________________________

#4- Kuidas me teame kuidas matta surnuid?

Poordugem Koraani poole, et naha, mida Jumal ytleb.

So God sent forth a raven to scratch the land and show him how to deal with the wickedness inflicted upon his brother. He said: “O my, am I not able to be like this raven and deal with the wickedness inflicted upon my brother!” So he became of those who regretted. (5:31)

And Jonah was one of the messengers. When he escaped to the charged ship. And he was guilty, so he became among the losers. Thus a whale swallowed him, and he was the one to blame. And had it not been that he was one of those who implored, He would have stayed in its belly until the Day of Resurrection. (37:139-144)

1. maa alla matta, eelistatult kohta, kus midagi kasvab, et surnukeha saaks usside poolt soodud aj rikastaks seega mulda

2. poletamine. tuhka saab kasutada mullaviljakuse tostmiseks

3. Merre matta, kui muud alternatiivi pole

4. surnukeha asetamine kusagile korgemae kohale, et roovloomad/linnud saaksid soonuks.

Halvad meetodid surnukeha teisaldamiseks:

1. Mumifitseerimine - liiga palju ressursse raiskab ja milleks?

2. Kallitesse kirstudesse voi kastidesse matmine - milleks?

3. Surnuaedadesse matmine hauakivide ja muu sellisega - milleks?
_____________________________________________________________________________________________

#5- Kas naised voiv ad sooritada kontaktpalvet menstruatsiooni ajal?
Koraanis ytleb Jumal:

And they ask you about menstruation? Say: ”It is harmful, so retire yourselves sexually from the women during the menstruation, and do not approach them until they are cleansed. When they are cleansed, then you may approach them as God has commanded you.” God loves the repenters and He loves the cleansed. (2:222)

Meil on kastud hoiduda seksuaalvahekorrast menstruatsiooni ajal ja allase parast selle loppu on seksuaalvahekord lubatud.

O you who believe, if the assembly is called to for the day of gathering, then you shall hasten towards the remembrance of God, and cease all selling. This is better for you, if you only knew. (62:9)

Salat-palvest on kastud osa votta koigil usklikel, mitte ainult meestel. Ma ei usu, et naised on voimetud reedesel voi monel muul paeval menstruatsiooni omama.

Ja see on ka koik, mida Jumal raagib menstruatsiooniga seotult. Lihtne ja selge. Seega, kuuletuge Jumalale!

allikas: http://www.geocities.com/fingolfin_hk/Questions.html
17:36

Nektub

Posted: 31 Aug 2007 12:08 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Siin arklis oli juttu halbadest matmisviisidest.Mina siiski arvan, et vaike haua kivi voib olla,kus oleks surnu nimi ja eluaastad.Lahedastel hea meenutada.Aga mis puutub surnu poletamistesse,siis olevat see on sunna jargi keelatud.Et ei austata surnut.Mulle tundub uldse, et sunniitidel on usk segatus kultuuriga,nad ise peavad kogu seda kompotti islamiks.Utleb ka vanasona, et kabi ei kuku kannust korgemale-nagu nende esiisad, nii jatkavad ka nemad ise.Kui oled sellises keskkonnas ules kasvanud, pole just lihtne eristada usku, kultuuri,sest see koik on nii loomulik.
Aga kuna mina pole leidnud varsse Koraanist, mis keelaks surnu poletamist, siis miks olla selle vastu.Pidi saastma loodust(mitte reostama)
Aga see on uks positiivne asi islamis, et ei soosita suurte rahasummade kulutamist surnutele-need ei vaja seda.Uldse tuleks inimest austada tema eluajal, kui ta seda vajab, mitte peale surma hakata rajama kalleid haudu.Lihtne tode, mida pole paha ule korrata.
Tagasi üles Go down
https://islamifoorum.forum.co.ee

Vanast foorumist: Ainult Koraani jargimise kohta küsimused ja vastused..
Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1